Homepage vybroušená jako břitva



Taková homepage není jen ta stránka, kam se vleze, aby se z ní mohlo zase rychle odejít do jiné části webu. Hlavní strana webu je místo, kde se rozhoduje, zda nás návštěvník opravdu navštíví (a projde si náš web do hloubky či nakoupí) nebo se jen zhrozí a rychle zmáčkne tlačítko Zpět. Homepage je opravdu tou hlavní stránkou, která musí návštěvníka nejdříve příjemně nadchnout, polaskat ho, aby si ji zamiloval a pak ho chytit a nepustit, dokud neudělá, co chceme. Je to vlastně taková mořská víla, která nejdříve svoji kořist naláká a pak sní. Jak kruté.

Ale vážně. Aby mohla hlavní strana šlapat jako švýcarské hodinky a náš konverzní poměr raketově růst, musí se jí věnovat čas a péče.

„Obecně platí, že na sdělení klíčové informace a přesvědčení návštěvníka, aby zůstal, máme cca 5 až 8 vteřin“.

A také platí, že až 97 % návštěvníků opustí vstupní stránku bez jakékoliv konverze. Tristní. Takže se pojďme podívat, na co se soustředit, abychom ohromili.

A víš Ty vůbec, kdo já jsem?

Každá správná homepage musí obsahovat jasné a zřetelné sdělení, kdo jsme, co chceme a proč si má návštěvník vybrat právě nás. Ale pozor, žádné zdlouhavé větné konstrukce nebo zbytečné „ozdůbky“. Tak například. PS Works: All-in-one kreativní marketingová agentura. Nebo jen: PS Works: marketingová agentura. Vhodné je také přidat něco jako perex k doplnění sdělení, kde se už můžeme více rozepsat, přidat nějakou tu emoci nebo sdělit více o tom, co děláme.

Nezapomeňme také na sílu akčních sloves (ne jen samá adjektiva, ale i slovesa). Lidský mozek si totiž při vstřebávání obsahu a informací vybavuje konkrétní situace. Takže když ho nakopnete vhodným slovesem… a podpoříte příjemným adjektivem: „Web rychlý jako horský vítr“. Cítíte? A teď: „Nejrychlejší webové stránky“. Co jste si představili teď? Koukněte na příklady.
muž

Grafika a design jako alfa i omega

Ano, protože je to jedna z věcí, kterou budete vnímat jako první. Dřív než si přečtete nějaké sdělení. Takže příjemný text bez vypilovaného designu je prostě nanic. Takže zapřáhněte svoje designéry a grafiky ať se činí. Správný a přitažlivý web musí být jako výkladní skříň. Přitažlivý a zapamatovatelný, aby až bude návštěvník lovit v paměti, kde by si koupil to a to, musí si vzpomenout na Vás. A nezapomeňte na barvy. Každá je vhodná pro určitou příležitost. Ale o tom zase až příště.
Dropbox

Nebuďte stará struktura

A držte obsah svého webu zkrátka. Content marketing je sice skvělá věc, ale když se to s ním zvrhne, je to jak s ohněm. Co tím chci říct? Že je třeba všechno pěkně strukturovat, nabídky udržovat jednoduché a jasně popsané (žádné 3 vnořené vrstvy menu!). Hlavní pás by měl mít jen pár těch nejnutnějších položek. 

Pamatujte, že v jednoduchosti je síla. A tuhle formulku si zopakujte vždy, když Vás napadne přidat další jistě skvělou sekci. I přes to se dá na web dostat mraky zajímavého a vzdělávacího obsahu. O tom žádná.

Ta magická CTAčka

Aneb call-to-action prvky – text a obecně obsah, který vybízí k akci. Návštěvníky webu je totiž důležité občas popostrčit k vykonání činnosti. Čili vyzvat k akci. Výzva totiž sama o sobě obsahuje jasné sdělení, co má člověk udělat a navíc z psychologického hlediska funguje lépe než obyčejné sdělení. Například: „Objednání sklenice na med“.

Nebojte se napsat: „Objednat“, „Zefektivněte svoji práci“ (kdo by to dnes nechtěl, že?), „Vyzkoušejte si náš …“. Prostě svoje návštěvníky podněcujte.

Nebojte se experimentovat. Trošku.

Kdo se bojí, nesmí do lesa… Internetové prostředí je totiž pro různé testy jako stvořené. Zkuste si tak třeba pohrát s několika verzemi Vaší hlavní stránky a zjistit, která podává lepší výkon. A nemusí se hned jednat o dva zcela odlišné návrhy. Stačí si pohrát třeba s barvami nebo umístěním tlačítek. To může klidně pro začátek úplně stačit.

U jednoho zákazníka jsme takto na homepage, kde probíhá hlavní konverze, zkoušeli měnit podbarvení tlačítka. A světe, div se. Pro francouzskou mutaci webu jsme podbarvili tlačítko „Zaregistrujte se“ žlutě a konverzní poměr poskočil o skoro 4 %.

Takže až se teď kouknete na svoji hlavní stránku, zkuste se na ni podívat přes tyto brýle, které jsem Vám nasadil na nos a … však uvidíte. :)






Newsletter

Zůstaňme spolu v kontaktu



Vytvořila společnost