V minulém díle jsme si povídali o tom, jak by měl takový moderní emaling vypadat. Že dokáže pomoci s dlouhodobou loajalitou zákazníků, zvyšováním opakovaných nákupů nebo snížením administrativní zátěže. Ale teď to úplně základní: „Jak takové kontakty získat?“, aby se mohlo vůbec rozesílat.

Základním předpokladem je mít graficky přívětivý a relativně moderní web s návštěvností, abychom nepokazili návštěvníkův první dojem. Emailing totiž sám o sobě nové potenciální zákazníky na web nepřitáhne (od toho je tu PPC reklama, práce s odkazy nebo sociální sítě, atp.), ale rozhodně s nimi pomůže pracovat dále a navazuje tak na další marketingové kanály.

Drobné lákadlo jako základ úspěchu

Položme si teď jednoduchou otázku: „Proč by nám měli návštěvníci našeho webu dávat svůj emailový kontakt?“. Jen tak? Určitě ne. Jak se říká: „Zadarmo ani kuře nehrabe“. Takže abychom nějaký ten kontakt „ulovili“ musíme na oplátku návštěvníkovi něco nabídnout. A co konkrétně už záleží na vaší oblasti podnikání. Může to být sada krásných fotografií (v případě webu zabývajícího se prodejem fotografické techniky), může jít o slevu (e-shop) či třeba e-book, ve kterém dáme návštěvníkovi webu zajímavé informace o určité oblasti. Možností je mnoho:

1. Drobná sleva na další nákup
2. Online test na zjištění jazykové úrovně
3. E-book s recepty/ návodem, jak servírovat víno jako someliér, atp.
4. Zasílání online vzdělávacího seriálu
5. Zaslání videa (online kurz, jak snížit náklady na cestování)
6. Účast v soutěži o zajímavé ceny
7. Registrovaní zákazníci (u e-shopů)
8. Přihláška na účast na kurzu a podobně.
Záleží na tom, v čem podnikáte a co by mohlo vaše potenciální zákazníky oslovit a udělat jim radost. A kdo říká, že nemůžete experimentovat a vyzkoušet více variant a pak nasadit tu nejúspěšnější?


Kontakty máme a co dál?

Mít velkou databázi relevantních kontaktů je sice fajn, ale pokud o nich nebudeme nic moc vědět, nemůžeme ani čekat nějaký zajímavější úspěch. Důležitým aspektem je totiž třídění kontaktů do skupin pole různých zájmů, oblastí a podobně. Tedy, čím víc budeme vědět, tím lépe zacílíme a tím větší budeme mít úspěch (vyšší otevíratelnost, vyšší míra prokliku nebo nákupu).

U kontaktů, které do naší databáze přijdou rovnou ze sběrných formulářů, o kterých jsme si povídali, máme sice omezené možnost třídění, ale rozdělit si je do základních skupin můžeme. Na web můžeme bez problémů dát více kontaktních formulářů, po jejichž vyplnění potenciální zákazník sice dostane stejný e-book, my ale budeme vědět, na jaké podstraně byl formulář vyplněn a co tím pádem návštěvníka webu zaujalo.

Pokud ale tuto možnost nemáte nebo by nebyla zdrojem relevantních informací, můžete budoucího odběratele vašeho emailingu bez ostychu požádat o větší podrobnosti. Pokud, ovšem, bude vaše nabídka (lákadlo) dostatečně zajímavá. Tady obecně platí, že by kontaktní formulář měl být vyvážený. Na jednu stranu se nesmíte bát si o informace říci, na druhou stranu ale nemůžete po návštěvníkovi chtít všemožné podrobnosti.

Přemýšlíte-li právě teď nad tím, jak návštěvníky svého webu dostatečně upoutat, aby se přihlásili do vašeho mailingu, nebojte se být trošku kreativní ale i malinko drzí. Představte si na chvíli, co byste jako zákazník ocenili a co by pro vás bylo dostatečně lákavé.

V příštím díle si povíme, jakým dalším způsobem můžeme kontakty třídit a jak ještě lépe emaily personalizovat.

Odběr novinek

Zaregistrujte se do našeho newsletteru, ať Vám neunikne žádná novinka z online světa

O autorech

Na našem blogu se s vámi dělíme o své znalosti a zkušenosti, které sbíráme při naší práci již více jak 10 let. Doufáme, že pro Vás budou přínosem a usnadní Vám každodení starosti a radosti ve světě internetu.

Více o nás