Třídění kontaktů a personalizace obsahu



Aby byl váš emailing úspěšný, měli byste o zákazníkovi vědět „první i poslední“ - co ho zajímalo, zda už nakoupil, které produkty si prohlíží nejčastěji a podobně. Jedině tak mu lze přizpůsobit obsah na míru a vyhnout se nevyžádaným emailům, jejichž odběr si brzy odhlásí. Možnosti třídění kontaktů přímo v kontaktních formulářích jsou omezené. Ano, můžeme se zákazníků zeptat na pár drobností, ale formulář nemůže být na půl strany. Takový by průměrný návštěvník webu nevyplnil.

Budoucnost je v automatizaci

Říkáte si, že vytváření a zasílání obsahu (vzdělávacích emailů, zajímavého obsahu, atp.) je pro vás jen náklad? Není to tak. Obsah můžete skvěle využít i k tomu, abyste od svých odběratelů postupně zjistili, které téma je zajímá. Pokud budou vaše emaily tematicky pestré a zajímavé, můžete postupně zjistit oblast zájmu podle toho, které články ten který konkrétní odběratel čte. A to je úkolem automatizovaného emailingu – bude je podle oblastí zájmů třídit. První varianta je tedy třídění podle obsahu v emailech.

Pak je tu druhá varianta. Uživatelé, kteří se do emailingu zaregistrují, emaily odebírají a k tomu navštěvují web a prohlížejí si vaše produkty, dokáže systém třídit podle toho, co si na vašem webu prohlíželi. Protože jsou již registrovaní, umí je systém „pojmenovat“ a tedy i snadno třídit podle toho, co je zaujalo a kterou produktovou stránku navštívili vícekrát. Systém je pak řadí do předdefinovaných skupin podle zájmu a podle toho upravuje strukturu odesílaných emailů.

Jeden příklad za všechny

Představte si teď, že vlastníte firmu, která nabízí 7 produktů, emaily sbíráte prostřednictvím poptávkového formuláře, ze kterého se dozvíte, který z vašich nabízených produktů zákazníci chtějí. Díky poptávkovým formulářům máte tedy 7 základních skupin. Když si potom tyto kontakty ještě roztřídíte podle toho, zda opravdu objednali nebo jen poptali, dá vám to 14 skupin.

Na prvních 7 skupin, které už váš produkt mají, nebudete posílat obsah, který se bude snažit, aby nakoupili ten stejný produkt. Můžete automaticky poděkovat za to, že si pořídili vaše řešení a postupně je začít (nenásilně) seznamovat s dalšími produkty, které máte. Po několika zajímavých emailech se jim pak pokusíte prodat.
Na druhý typ našich 7 skupin odběratelů, kteří jen poptali, ale nenakoupili, můžete posílat zajímavý obsah o tom stejném produktu a pokusit se je přesvědčit o koupi a zvyšovat tak automaticky konverzní poměr.

A když k tomu všemu budete kontakty automaticky třídit podle oblastí zájmu a třeba také stavu jejich nákupního procesu, povedete si víc než dobře.
To byly ve zkratce dva nejúčinnější a nejpoužívanější způsoby, jak zákazníky třídit podle zájmů a jak lépe personalizovat. Konkrétní podoba třídění se ale výrazně liší podle typu podnikání nebo velikosti či nákupního procesu firmy.

Důležité je ale vědět, že bez sběru kontaktů skrze funkční formuláře a poskytování zajímavého obsahu odběratelům to nejde.






Newsletter

Zůstaňme spolu v kontaktu



Vytvořila společnost